SeptemberMamma

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Bloggtorka

Av Therese Lindeberg - 9 juli 2011 21:17

Först: Var på vårdcentralen med Rasmus den 27/6. Jag misstänkte öroninflammation då jag såg att det runnit från hans högra öra. Jag går ner till vårdcentralen och väntar på att det ska bli min tur att komma in på tidsbeställningen, så att jag kan boka in en tid så att jag får undersökt Rasmus. Nr jag väl kommer in och förklarar för henne som tar emot mig, så säger hon att det i princip kan vara omöjligt att han har öroninflammation då så små barn inte får det. Men hon bokade i alla fall in en tid till mig och jag fick komma tillbaka samma dag 15:40. Kommer dit, och vi kommer in till doktorn. Hon tittar bara lite snabbt i Ramsus öron och säger att han har öroninflammation på höger öra, men inget på vänster. Hon skickar mig till Apoteket utan någon mer information. Jag hämtade ut medicinen, vilket var kåvepenin som  han skulle ta 2,5 ml 3 gånger om dagen i 5 dagar. Okej. Gck hem. Gav honom medicinen efter ordinationen. Efter de 5 dagarna  med kåvepenin, så blir han bättre. 2 dagar senare, får han hög feber igen, och det har börjat rinna från höger öra - IGEN. 6/7 går jag till vårdcentarlen igen, får en ny tid. Ja då var det en annan bättre läkare som kollar både hans lungor, mage, näsa hals och öron. Då visar det sig att Kåvepeninen har gjort öroninflammationen på höger öra värre och att han även fått på vänster öra. Så det var bara att hämta ut medicin igen. Denna gång blev det Amimox som han skulle få 3 ml 3 gånger om dagen i 7 dagar. Och hör och häpna. Medicinen verkar ha hjälpt, för han har ingen feber och det verkar inte göra ont varken i höger eller vänster öra. Óch det rinner inte från något av öronen.


Rasmus vid en av de bättre tillfällena, då han kan slappna av utan att det gör ont på honom. 

 

Sen: I tisdags fyllde min älskade 26 år. Och det firade vi genom att bjuda hem hans mamma, låtsaspappa, min syster Lotta och hennes sambo Niklas, och våra gemensamma vänner Åsa och Erik  med barn. Fick ett litetet påpekande av Ante. Jag hade glömt att skriva att han också var här. Så är du nöjd nu Ante? :) Det var en riktigt trevlig kväll.

Dessa fick han av mig:
   Vad tycker ni om dem?

 
 
Michaela

Michaela

10 juli 2011 09:35

"då små barn inte får öroninflammation" vilken jävla skola har hon gått på egentligen? guf vad irriterad jag blir, men bra att allt verkar bli bättre iaf :)

http://snuggiesdagbok.blogg.se

 
Sophia

Sophia

12 juli 2011 13:21

Jättefina blommor! :D

http://zoophias.blogg.se

 
jessica

jessica

15 juli 2011 12:30

bullshit att inte så små barn får öroninflammationer! vad har den doktorn tagit sin examen nånstans=?
Oliver var runt 2 månader när han fick sin första öron inflammtion och sen har det bara fortsatt tuvärr,så nu efter sommaren ska han få rör inopererade pga att hans tal är nedsatt och hörseln är nedsatt på vänster öra just pga dessa jävla öroninflammtioner!!! han får ca 15-20 öroninflammationer per år!!! om inte mer.....det är sjukt jobigt både för hans del och för min del som mamma att se honom ha så ont...
kram

http://mammasevigakarlek.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindeberg - 12 september 2011 20:27

Tjena, Therese här.. haha nej det är det inte.   Detta är en liten kapning av hennes blogg. Denna bloggen ska inte användas mera. utan jag hänvisar till www.barbapappafantasten.blogspot.com   Där kommer Therese i fortsättningen skriva om sitt...

Av Therese Lindeberg - 24 augusti 2011 10:45


Världens Underbaraste Therese!   Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva. =). Men tack för att du finns gumman är verkligen glad för din skull tanke på allt som händer att du har Rasmus och Lars snart dax för giftemål. Är stolt över dig så det ...

Av Therese Lindeberg - 17 augusti 2011 15:21

  1 år och 9 månader mellan mig och älsklingen idag! Det är EXAKT 3 månader och 2 dagar kvar till vi ska stå framför vigselförättaren och säga "Ja" till varandra!   Jag älskar dig!        "Jag är en cool kille med mat i hela ansiktet och ner p...

Av Therese Lindeberg - 16 augusti 2011 11:47

Det är ca 3 månader kvar tills jag ska stå framför vigselförättaren och säga Ja till min blivande man. Och kan ni tänka er,  jag börjar redan bli nervös. Det är många som kommer och sitta där och titta på. Jag som har "scenskräck". Hur ska detta gå? ...

Av Therese Lindeberg - 16 augusti 2011 08:16

Jag hade tänkt att jag skulle visa två bilder på Rasmus. En från när han var nyfödd och en från idag. När jag tittar på Rasmus idag, så kan jag inte förstå att han varit så liten som ett litet smörpaket. Det är för mig ofattbart. Är bara så glad att ...

Presentation


27 år, bor i Svalöv tillsammans med min underbara sambo, som jag även är förlovad med. Mamma till en underbar son, Rasmus.

Skriver i min blogg om hur det är att ha en för tidigt född son. Tankar och funderingar som dyker upp. Bloggen är ett sätt, av f

VideFyMe

Kategorier

Mammabloggar

Länkar

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Skriv en hälsning


Ovido - Quiz & Flashcards