SeptemberMamma

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 21:59

Imorgon så kommer "Veckans Ros"! Vem tror ni kommer få denna "Veckans Ros"? Har ni några förslag på vem som ni vill att jag ska ge veckans ros till? Någon som ni tycker har förtjänat det eller som är värd det? Kommentera då detta inlägg, så får vi se vem som får "Veckans Ros"!


 

Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 20:39

För ca 1½ timme sedan när jag matade Rasmus, så tänkte jag för mig själv att det skulle vara skönt med en liten promenad så här på kvällskvisten. Så jag frågade min älskade sambo om vi kunde ta en liten runda. Och han är inte sen på att hänga på. Han brukar fråga mig om jag vill gå ut en runda, men jag säger alltid nej. Har aldrig tyckt det varit roligt. Men just idag hade jag lust. Kände att jag började få ont i huvudet, och ville ta lite frisk luft så kanske den skulle gå över.


Så vi tog på oss kläder och tog på Rasmus. Sedan gick vi iväg. Det var hur skönt som helst. Det var varken kallt eller blåsigt. Det var bara en härlig promenad. Promenaden vi gick tog närmare 1 timme. Så vi har varit hemma en liten stund. Jag hann till och med prata med Marica, min tvillingsjälv i telefon innan jag skrev detta inlägg. Jag var på henne att hon skulle börja skriva mer i sin blogg! Hon är lite seg på det. Men sedan är hon  ju också en riktigt Big Brother-nörd. Hon och hennes sambo sitter framför datorn och tittar live på Big Brother hela dagarna, förutom när dem ska iväg och handla, till BVC, äta mat, tvätta eller mata sin lilla dotter Felicia! Men jag älskar min tvillingsjäl i alla fall!   

Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 20:11



Rasmus egentliga ålder: 5 månader & 14 dagar
Rasmus korrigerade ålder: 2 månader!

Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 18:16

Nu är det dags för frågestund igen! Den avslutas imorgon klockan 15:00! Så kom igen och ställ en massa frågor nu! Den andra blev ju sååå lyckad! 

Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 16:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 12:18

Nu har vi varit på BVC, och det gick över förväntan bra! Nathalie, nu har jag även köpt Sempers Magdroppar till lilleman! Ska se om det hjälper! Tack för rekomendationen!


Här kommer då resultatet från BVC-besöket.

Hans vikt är numer: 4420 gram 4760 gram

Hans längd är numer: 50 cm 52 cm

Hans huvudomfång är numer: 37 cm 37,5 cm

De överstruckna siffrorna är från 18/2-11


 

BVC
Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 11:15

Ja nu är vi klara för BVC-besöket!   

 

BVC
Av Therese Lindeberg - 28 februari 2011 10:17


 

Tröja: Fick den från Fick den från Nathalie, Markus, Alma, Amanda och Agnes på hans namngivning
Byxor: Från samma personer som vi fick tröjan av.

Strunpor: KappAhl i Eslöv

Presentation


27 år, bor i Svalöv tillsammans med min underbara sambo, som jag även är förlovad med. Mamma till en underbar son, Rasmus.

Skriver i min blogg om hur det är att ha en för tidigt född son. Tankar och funderingar som dyker upp. Bloggen är ett sätt, av f

VideFyMe

Kategorier

Mammabloggar

Länkar

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Skriv en hälsning


Ovido - Quiz & Flashcards